Dél- Olaszország

Nerano

Megérkeztünk Olaszországból, bevallom őszintén nehezen indultam útnak, mert nagyon otthon éreztem magam, ezért nem is kezdem úgy a bejegyzést, hogy végre itthon.
Neranoban volt a szállásunk, ahol egyszerre lehetett a hegyekben túrázni, és a tengerben úszni. Nerano Sorrentina félszigeten található, 6 km-re Sorrentotól és körülbelül 50 km-re Nápolytól. A hely tulajdonképpen Massa Lubrense-hez tartozik. Nerano a hegyoldalba épült település, emiatt egyetlen egy utcája sem sík. (Remek hely a terepfutásra, többször ki is próbáltam.)

Neranoban van több étterem, ezek közül egyet szeretnék kiemelni a helyiek elmondása alapján, a Quattro Passi nevezetű helyet, noha én nem kóstoltam ott, talán máskor. Specialitásai a friss ízletes halak és a tenger gyümölcsei. Az étteremnek van egy saját boros pincéje is, rendkívüli borválasztékkal. A címük: Ristorante Quattro Passi, Via A. Vespucci 13/N- 80061 Massa Lubrense. Tel: 0039-081- 8082800 www.ristorantequattropassi.com

A kertünkből a tengert láttuk

és a templomot

Nerano házai

Nerano központjától 2 km kacskaringós hegyi út vezetett a tengerpartra, a Marina del Cantone nevezetű fürdőhelyre. A parton sorban álltak az éttermek, a pizzériák és a fagylaltozók. Fagylaltot többször is ettünk. A csokoládé lenyűgöző volt, a gyümölcsfagylaltok szintén. Az ára elég borsos volt, de egy gombóc nagyon nagy adag volt. A parton ettünk két pizzát is. Egy Margheritát, ha már Nápolyban született, nem messze tőlünk és egy rukkolás, paradicsomos, mozzarellásat. Desszertnek egy caprese süteményt választottam, mely csokoládés, mandulás volt. Nekem nagyon ízlett.

A tengerpart kavicsos volt, de tengeri strandcipővel jól elboldogultunk.

Capri

Nem igazán vagyok híve a szervezett kirándulásoknak, mert nem rajongok a kötöttségekért, de ezúttal nem jártunk rosszul, igaz kissé kalandosra sikeredett ahhoz képest, hogy öt kisgyerek volt velünk. Sorrentoban kellett jelentkeznünk egy fiatal lánynál, aki a hajónkhoz vezetett minket. Mi azt hittük legalább is, hogy egy hajóról lesz szó, de valójában egy motorcsónak volt, melyet az olaszok barca-nak neveztek. Megkérdeztem tőlük, hogy az egész kirándulás ezzel lesz, mondták igen. A kirándulás tulajdonképpen abból állt, hogy több órát a tengeren töltünk, körbehajózzuk Capri szigetét, majd kikötünk Capri városában és ott eltöltünk 3 órát. Először a kicsik miatt merésznek találtam az ötletet, de végül minden rendben volt szerencsére.

A barca :)

A hajón kaptunk mozzarellás, paradicsomos szendvicseket. Volt bor és Peroni sör is. Időnként megálltunk és lehetett úszni a tengerben. Nagyon szép volt a víz, hihetetlen kék.

Faraglioni. A sziklák nevei: Stella, Mezzo és Scopolo

Capri városa nagyon szép, de hatalmas volt a nyüzsgés, rengeteg emberrel, annak dacára, hogy szeptembert írtunk. A kikötő nem is nyújtott különösebb élményt emiatt. Ha már itt vagyunk, akkor érdemes a fogaskerekűvel felmenni a fenti városrészbe. (funicolare, egy út: 1,60 euro)
Fent elegáns, luxus üzletek, szállodák és éttermek sorakoznak.

A szigeten található a Carthusia nevű antik parfümkészítő műhely. 1681-ben alapították.
Az üzlet nagyon szép volt, a falakon régi fekete fehér képekkel. A Mediterraneo nevű parfüm tetszett nekem igazán.

Capri nem olcsó mulatság, bár csodálatos nyaralóhely lehet, ha van rá pénzünk. Lehet úszni a tengerben, hegyet mászni és a luxus üzletekben vásárolni. Az árakról: fél liter víz 2 euro, 3 gombóc fagylalt 9 euro.

A hajóról volt alkalmunk látni Sophia Loren házát. Sajnos nem tudtam lefotózni. A neten keresgéltem, de nem találtam róla semmit, pedig megnézném belülről is. :)
Ha valaki megtalálja, akkor küldjön nekem egy linket, előre is köszönöm.

Pompei, Sant'Agata

Mielőtt elindultunk több kirándulást kitaláltunk, de végül a körülmények miatt mégsem tudtuk mindet teljesíteni. Februárban mikor a szállást foglaltam megismerkedtem egy ausztrál hölggyel, aki olasz férjével Campania tartományban él, Cilento-ban. Bort és olívaolajat készítenek, emellett főznek is turistáknak. Megbeszéltem vele, hogy meglátogatjuk, kóstolunk bort és olívaolajat, esetleg ebédelünk is. Sajnos ez a kirándulás elmaradt. Sorrentina félszigeten két "nagyobb" út halad végig (két busz nem fér el egymás mellett, és két autó is csak szűkösen), az egyik északon, a másik délen. Ahol mi nyaraltunk a félsziget csücskén volt, Capri szigetével szemben majdnem. Az északi úton kellett menni Nápolyba és Pompeibe. Kacskaringós tengerparti út, félelmetesen gyönyörű, az utat alagutak teszik még látványosabbá.
A déli út az Amalfi part. (Costiera Amalfitana) Ezen kellett volna menni a cilento-i farmlátogatásra, de az út nagyon kanyarog, 20- 30-cal lehet menni, és 60 km körülbelül 2 órát vesz igénybe. A gyerekek ráadásul érzékenyek voltak a kanyarokra. Emiatt szomorúan, de lemondtam a kirándulásról. Eljutottunk azonban Pompeibe.

Pompei

79-ben kitört a Vezúv és vastag hamuréteggel betemette a várost. 1748-ban kezdődtek el az ásatások. Nagyon sok dolog szinte érintetlenül maradt fent. Falfestmények, szobrok, bútorok. Az egyik pékségben elszenesedett kenyereket is találtak. 3 órát gyalogoltunk Pompei romvárosában. Leírhatatlan élményt nyújt, ha belegondolunk, hogy hol is vagyunk. Láttunk templomokat, közülük Vespasianus templomát, a fórumot, az egykori piacot és a gladiátorjátékok színhelyét az Amfiteátrumot.

Lakóházak

Amfiteatrum

Nerano mellett található Sant'Agata sui due Golfi. Többször jártunk ott vásárolni, vagy csak sétálgatni. A városka nevezetessége, hogy ott található a Don Alfonso 1890 étterem, mely 1 Michelin csillaggal rendelkezik. Ez egy régi családi vállalkozás, a Iaccarino család üzemelteti, Alfonso és Lívia Iaccarino és fiaik Ernesto és Mario. Filozófiájuk 3 alapon nyugszik: minőségi nyersanyag, mediterrán jelleg és a modernitás.

Fotó: www.donalfonso.com

Specialitások: Don Alfonso spagetti, a rigatoni, az édes- savanyú mártással készült homár, a kecskesajt friss mediterrán fűszerekkel, füstölt mozzarellás cukkini felfújt, cukkini leves füstölt tonhallal és a kávés zabaglione. Az alapanyagok saját termesztésűek, egy csodálatos farmjuk van, ahol gazdálkodnak. Borospincéjükben 25 ezer palack bor található a világ minden tájáról. Ezeken kívül egy főzőiskolát is működtetnek.

Don Alfonso 1890- Sant'Agata sui due Golfi 800064- Corso Sant'Agata 11- 13, 0039-081-5330558, info@donalfonso.com.

A városban található egy remek halbolt, kitűnő választékkal.

Vásároltunk kardhalat

Az olasz csokoládéfagylaltok nagy rajongója lettem. Nem túl édes, pont olyan ahogyan a csokoládét szeretem.

Sajnos hamar letelt a 10 nap, így is elmaradtak dolgok, melyekre pedig igazán vágytam. Nem voltam Nápolyban. Nem ettem egy Margherita pizzát, ugye innen származik és nem voltam a méltán világhírű régészeti múzeumban. Hát van miért visszamenni. És nem utolsósorban a szállásadónk Olga fiai miatt is, akik bár kezdetben eléggé zárkózottak voltak, később jól lehetett velük beszélgetni. Apropó beszélgetés. Tudtam, hogy a dél olasz nyelv egy kicsit más, de érdekes volt a helyszínen megtapasztalni. Az egyik legszembetűnőbb különbség volt, hogy az s betűt, melyet általában az olaszok sz-nek ejtenek, Neranoban s-nek ejtették.

Nápoly és a Vezúv

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

futás  félmaraton (1) 1848 (1) Advent (2) áfonya (2) ajándék (3) Alkonyi László (1) Alkonyi_László (2) alma (10) amaránt (2) amaretti (1) amaretto (1) amerikai (2) ananász (1) Angela Hartnett (1) Anglia (7) angol (2) angol konyha (3) Anna Pavlova (1) Antonio Carluccio (1) aprósütemény (6) Arad (1) aszalt szilva (1) Ausztria (1) avokádó (3) Az ínyesmester szakácskönyve (3) Ázsia (3) babér (1) bacon (1) banán (8) banánkenyér (1) baracklekvár (1) bárány (1) bazsalikom (4) Bécs (3) befőzés (1) birsalma (2) blogszületésnap (1) Bodri pince (1) bonbon (2) bor (7) Borbély Zsolt Attila (1) borjúnyelv (1) borkorcsolya (1) borleves (1) borok (2) bors (1) briós (1) brokkoli (1) burgonya (1) cake pop (1) Cambridge (2) Capri (2) carrot cake (2) cékla (7) chili (3) ciabatta (1) citrom (8) cukkini (1) cukormentes (1) cukrászda (1) curry (3) cseresznye (1) csillagánizs (1) csirke (4) csirkecomb (1) csirkemáj (1) csokitorta (1) csokoládé (45) csombor (1) darázsfészek (1) datolya (4) Deák Ferenc (1) Dél- Olaszország (4) Dél- Tirol (1) desszert (96) desszert. (1) díj (2) dió (13) Don Alfonso 1890 (1) Dorozsmai Endre (1) édesburgonya (1) édeskömény (2) édesség (5) egészséges (17) egzotikus (2) élesztős tészta (1) előétel (20) előétel gluténmentes (3) Emilia- Romagna (1) eper (10) Erdély (2) erdélyi ételek (1) erdélyi konyha (9) Essencia (1) Észak- Olaszország (1) Északi- tenger (1) étterem (3) étteremajánló (1) étteremkritika (1) fafülgomba (1) fagylalt (1) fahéj (3) fánk (5) Farsang (3) fehér csokoládé (2) fehércsokoládé (2) fejléc (2) felfújt (1) félmaraton (1) fenyőmag (1) feta (1) focaccia (1) fokhagyma (3) főétel (14) francia (2) futás (2) futóknak (2) füge (2) garnéla (2) gasztroajándék (2) Gere Andrea (1) gesztenye (3) gesztenyeliszt (1) Giorgio Locatelli (1) gluténmentes (56) gluténmentesen (1) gomba (1) Gordon Ramsay (3) Gragnano (1) gránátalma (1) grapefruit (1) gyerekeknek (30) gyerekmenü (1) Gyergyó (1) gyömbér (11) gyümölcs (32) habcsók (2) habcsók kávé (2) hagymalekvár (1) hal (7) halászcsárda (1) halétel (1) házi (1) házias (1) Heston Blumenthal (1) hideg (2) hús (3) hús_nélkül (3) Húsvét (8) india (2) irodalom (1) ital (3) Jamie Oliver (1) játék (5) joghurt (4) kacsa (1) kagyló (1) kakaó (7) kakaólikőr (2) kakaós (1) kandírozott (1) kapor (1) káposzta (1) Karácsony (32) karalábé (1) karamell (3) kardamom (1) kávé (7) kávé mellé (1) kecskesajt (3) keksz (9) kelet (1) kelt tészta (12) kenyér (3) Két falánk olasz (1) kifli (1) kínai (2) kiwi (2) klasszikus (2) kocsonya (1) kókusz (10) kókusztej (5) Kolozsvár (1) konyhasónapló (1) koriander (1) Kossuth Lajos (1) köles (1) köret (1) körte (4) krém (1) krémleves (1) kritika (2) kuglóf (2) kuszkusz (1) lángos (1) Lavazza (1) lazac (6) lazacpisztráng (1) lekvár (3) lencse (1) lepény (2) lestyán (1) levendula (1) leves (22) likőr (1) lilakáposzta (1) linzer (1) liszt nélkül (4) lisztmentes (1) Lombardia (2) London (4) Luca nap (1) macaron (1) Magyar Elek (3) magyar konyha (1) mák (5) málna (3) Mamma Agata (1) mandula (16) mangó (2) március_15 (1) marhafarok (1) marhahús (1) Marina del Cantone (1) marsala (1) mascarpone (3) Massa Lubrense (1) mazsola (3) medvehagyma (2) meggy (6) menü (2) menüsor (1) méz (7) mézes (2) mézeskalács (2) Modigliana (1) mogyoró (10) mogyorókrém (1) mousse (2) mozzarella (1) muffin (3) must (1) München (1) müzli (1) Nápoly (1) narancs (7) német (1) Nerano (1) Nigella Lawson (1) Nutella (3) nyár (2) nyári (1) nyírfacukor (2) olajbogyó (3) olasz konyha (24) Olaszország (8) olívaolaj (1) omlós tészta (3) orda (1) osztrák konyha (1) osztrigaszósz (1) ősz (1) paccheri (1) padlizsán (2) padlizsánkrém (1) Pak_choy (1) palacsinta (1) paleo (5) Palmanova (1) panna cotta (3) papaya (1) paprika (2) paradicsom (6) parfé (1) pasta (1) pavlova (1) pekándió (1) petrezselyemgyökér (2) pisztráng (1) pite (4) pizza (1) pogácsa (3) Pompei (1) próbálkozások (1) program (1) Provence (2) pub (2) Puglia (1) puncs (1) quinoa (2) rebarbara (1) reform (1) régi recept (1) Réka (1) répa (2) ribizli (1) ricotta (1) rizottó (1) rizsliszt (2) rizstészta (1) Róma (2) rozmaring (4) rukkola (4) rumos_meggy (1) sáfrány (1) sajt (1) sajttorta (1) saláta (9) saláta egészséges (1) sárgabarack (1) sárgadinnye (2) sárgarépa (1) savanyú_uborka (1) Soltvadkert (1) sonka (2) sóska (1) sör (1) spagetti (1) spárga (2) spenót (1) sport (2) stévia (1) Stollen (1) suhajda (1) süllő (1) sült paprika (1) sütemény (15) sütés- főzés gyerekkel (1) süti nyalóka (1) sütőtök (16) szardella (2) szárított paradicsom (1) Szeged (2) Szekszárd (1) Szent Korona cukrászda (1) Szenteste (1) szerecsendió (1) Szeretlek Magyarország (1) szezámolaj (1) szilva (6) Szilveszter (2) szójaszósz (2) szőlő (3) születésnap (2) szüret (1) tamarind (1) tárkony (2) tavasz (2) tejbegríz (1) tejföl (1) tejszín (4) teljes kiőrlésű (3) Temesfő (1) terrine (3) tészta (1) tojás (1) tojásfehérje (8) tojáslikőr (1) Tokaj (3) tonhal (2) torma (1) Torockó (1) torta (31) Toscana (2) tökmag (3) töltött_káposzta (1) trüffel (2) túró (14) túrógombóc (1) túrós pite (1) túrótorta (1) Umbria (1) utazás (20) ünnep (10) ünnepi ételek (1) ünnepi_menüsor (1) ünnepre (1) vanília (2) vaníliaöntet (1) vaníliarúd (2) vargabéles (1) vásár (2) vegetáriánus (4) Velence (1) vendéglőkritika (1) vendégváró (5) vers (1) versenyrecept (1) Vida Péter (1) VKF 39 (1) VKF 40 (1) VKF 41 (1) VKF 44 (1) VKF 45 (1) vörös áfonya (1) vöröslencse (1) Walter Eselböck (1) wasabi (1) Wiedenthal (1) zabaglione (1) zöldbab (1) zöldcitrom (2) zöldség (1) zöldségek (4) zsemlegombóc (1) Zserbó (1)