2011. november 27., vasárnap

Amikor nem minden sikerül elsőre: macaronok és bonbonok. Az első tapasztalatok.

Már régóta tervezem, hogy kipróbálom a macaron sütést. Tudtam, hogy nehéz, sok mindenre kell figyelni és több ponton elrontható, de belevágtam, próba szerencse. Előtte tanulmányoztam Piszke írásait a macaronokról.
Kiválasztottam a mákos macaront angol citromkrémmel. Piszke írása itt található. Mindenre figyeltem. A hab állagára, a mandulára, a porcukorra, mindenre. A hab nem lehet kemény, pontosan el kell találni a megfelelő állagot. Először felvertem a tojásfehérjét egy kicsi cukorral, majd óvatosan belekevertem a mandulás porcukrot. Itt kicsit izgultam, de sikerült, nem esett össze a hab. Aztán pontosan ahogy Piszke írta egy sütőpapírra rajzoltam köröket. Pont 49 lett az 50 Ft.-os méretéből. A körök közepére raktam a habból. Én a zacskóval sokat kínlódtam, mindenem ragadt közben. Utána átraktam a habot egy műanyag kinyomóba, úgy már könnyebb volt. Mondanom sem kell, hogy a körök dacára sem sikerült egyforma karikákat alkotni. Egy kicsit kell nyomni a habból, mert utána a pihentetés közben szétterül. Hát nekem volt, ami össze is folyt. Következik a sütés. Pontosan követtem Piszkét. 160 fokon kell sütni 8-9 percig, majd lehűteni a sütőt 130 fokra. Ezt a legegyszerűbben úgy lehet, hogy a sütőt kinyitjuk kicsit. Körülbelül 5 percig szárad ezen a fokon. Dupla sütőpapírt kell használni. Lássuk mi történt az én macaronjaimmal. Villanysütőt használtam, amibe még egy hőmérőt is tettem. A tepsi belsején lévők megrepedtek, ami hiba, a közepe szép lett, az eleje pedig nem száradt ki eléggé. Levontam a következtetést, hogy nem egyenletes a sütőm, ezért gyorsan meg kell forgatni a tepsit közben. Maradt néhány adag a következő tepsire. Betettem őket középre. Ezúttal szebben sikerült kinyomni a habot, szépen elterült. Ezek sem lettek tökéletesek persze. :) Nagyon szépek lettek, de a talpuk picit megbarnult. Hát ez sikerült elsőre. Alig várom, hogy megint kipróbáljam. Ja és a mákos macaron isteni finom! Azóta Piszke is ellátott néhány jó tanáccsal, sikerülnie kell legközelebb. :)



















Tojástartóba tettem néhányat a jobban sikerültekből. A tartót kidekoráltam színes papírral és átkötöttem egy nagyon szép zöld- arany szalaggal. Az ötlet sajnos nem az enyém. A Nők lapja Advent kiadványában találtam.

Tegnap éjjel a bonbonkészítésbe is belevágtam. Megint másra kell hivatkoznom, természetesen nem álltam neki egyedül. Emőke írása alapján készítettem a bonbonjaimat. Igaz én Lidls szilikonformákat használtam. Nagyon élveztem a bonbonkészítést.  Sűrítettem mustot, az volt a töltelék. Utólag bevallom nem volt a legszerencsésebb választás, mert egy kicsit savanykásabb lett, mint gondoltam, de azért nem lett rossz. Mindent betartottam. Csokoládéolvasztás közben hőmérőztem. Felvittem a hőmérsékletet 40- 45 fokra, majd lehűtöttem 35 fokra. Kevertem hozzá kakaóvajat is. Minden könnyen ment. Beleöntöttem a csokoládét a formákba, majd megfordítottam a formát, hagytam kifolyni, így keletkezett egy üreg. Kivittem a teraszra, majd mikor megdermedt megtöltöttem a töltelékkel, újra terasz, majd megint temperáltam a csokoládét és bezártam vele a formákat. Újra terasz. :) A végén könnyen kijöttek a formákból, szépek lettek, de nem fényesek. Azóta sikerült beszélnem Emőkével és szerinte a Lidls forma alkalmatlan, mert nem sima a felülete. Most próbálok beszerezni máshonnan formákat. Majd beszámolok róla.

9 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jól néznek ki a bonbonok!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek a bonbojaid, az utolsó kép csodaszép:-))
    Örülök, hogy kipróbáltad:-)

    VálaszTörlés
  3. Geszti, Trixi köszönöm. Azért még van mit gyakorolni. :)

    VálaszTörlés
  4. Áááá ez teljesen jóóó!!! :)) ne viccelj!!! :)) Ezek a bonbonhalál-képek a legjobbak. :D

    VálaszTörlés
  5. nekem nagyon tetszik! Örülnék, ha így sikerült volna a mostani is... de ezeket szilikon formával gyártottad?
    macaront pedig lassan nekem is ki kell próbálni...

    VálaszTörlés
  6. Szilikonforma igen. Most újra gyártok néhányat, de azt hiszem elrontottam. A teteje matt, az alja foltos lett. A 2. temperálásnál felszaladt a hőmérséklet. Aztán kiszedéskor kettőt eltörtem. A többit nem mertem kiszedni. :))

    VálaszTörlés
  7. ez aztan igen!! Szerintem nagyon jol sikerultek, föleg elsö probalkozasnal. Sok sikert !!

    VálaszTörlés
  8. Elsőre ilyen szép bonbonokat készíteni, nem semmi! Nagyon ügyes vagy!
    És én is megdicsérem a képet, főleg az utolsót, mert nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  9. Rettentő finomnak néz ki a bonbonod!

    Ma megsütöttem a sütőtökös kuglófodat!!! Mmmmm, annyira finom lett :)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

futás  félmaraton (1) 1848 (1) Advent (2) áfonya (2) ajándék (3) Alkonyi László (1) Alkonyi_László (2) alma (10) amaránt (2) amaretti (1) amaretto (1) amerikai (2) ananász (1) Angela Hartnett (1) Anglia (7) angol (2) angol konyha (3) Anna Pavlova (1) Antonio Carluccio (1) aprósütemény (6) Arad (1) aszalt szilva (1) Ausztria (1) avokádó (3) Az ínyesmester szakácskönyve (3) Ázsia (3) babér (1) bacon (1) banán (8) banánkenyér (1) baracklekvár (1) bárány (1) bazsalikom (4) Bécs (3) befőzés (1) birsalma (2) blogszületésnap (1) Bodri pince (1) bonbon (2) bor (7) Borbély Zsolt Attila (1) borjúnyelv (1) borkorcsolya (1) borleves (1) borok (2) bors (1) briós (1) brokkoli (1) burgonya (1) cake pop (1) Cambridge (2) Capri (2) carrot cake (2) cékla (7) chili (3) ciabatta (1) citrom (8) cukkini (1) cukormentes (1) cukrászda (1) curry (3) cseresznye (1) csillagánizs (1) csirke (4) csirkecomb (1) csirkemáj (1) csokitorta (1) csokoládé (45) csombor (1) darázsfészek (1) datolya (4) Deák Ferenc (1) Dél- Olaszország (4) Dél- Tirol (1) desszert (96) desszert. (1) díj (2) dió (13) Don Alfonso 1890 (1) Dorozsmai Endre (1) édesburgonya (1) édeskömény (2) édesség (5) egészséges (17) egzotikus (2) élesztős tészta (1) előétel (20) előétel gluténmentes (3) Emilia- Romagna (1) eper (10) Erdély (2) erdélyi ételek (1) erdélyi konyha (9) Essencia (1) Észak- Olaszország (1) Északi- tenger (1) étterem (3) étteremajánló (1) étteremkritika (1) fafülgomba (1) fagylalt (1) fahéj (3) fánk (5) Farsang (3) fehér csokoládé (2) fehércsokoládé (2) fejléc (2) felfújt (1) félmaraton (1) fenyőmag (1) feta (1) focaccia (1) fokhagyma (3) főétel (14) francia (2) futás (2) futóknak (2) füge (2) garnéla (2) gasztroajándék (2) Gere Andrea (1) gesztenye (3) gesztenyeliszt (1) Giorgio Locatelli (1) gluténmentes (56) gluténmentesen (1) gomba (1) Gordon Ramsay (3) Gragnano (1) gránátalma (1) grapefruit (1) gyerekeknek (30) gyerekmenü (1) Gyergyó (1) gyömbér (11) gyümölcs (32) habcsók (2) habcsók kávé (2) hagymalekvár (1) hal (7) halászcsárda (1) halétel (1) házi (1) házias (1) Heston Blumenthal (1) hideg (2) hús (3) hús_nélkül (3) Húsvét (8) india (2) irodalom (1) ital (3) Jamie Oliver (1) játék (5) joghurt (4) kacsa (1) kagyló (1) kakaó (7) kakaólikőr (2) kakaós (1) kandírozott (1) kapor (1) káposzta (1) Karácsony (32) karalábé (1) karamell (3) kardamom (1) kávé (7) kávé mellé (1) kecskesajt (3) keksz (9) kelet (1) kelt tészta (12) kenyér (3) Két falánk olasz (1) kifli (1) kínai (2) kiwi (2) klasszikus (2) kocsonya (1) kókusz (10) kókusztej (5) Kolozsvár (1) konyhasónapló (1) koriander (1) Kossuth Lajos (1) köles (1) köret (1) körte (4) krém (1) krémleves (1) kritika (2) kuglóf (2) kuszkusz (1) lángos (1) Lavazza (1) lazac (6) lazacpisztráng (1) lekvár (3) lencse (1) lepény (2) lestyán (1) levendula (1) leves (22) likőr (1) lilakáposzta (1) linzer (1) liszt nélkül (4) lisztmentes (1) Lombardia (2) London (4) Luca nap (1) macaron (1) Magyar Elek (3) magyar konyha (1) mák (5) málna (3) Mamma Agata (1) mandula (16) mangó (2) március_15 (1) marhafarok (1) marhahús (1) Marina del Cantone (1) marsala (1) mascarpone (3) Massa Lubrense (1) mazsola (3) medvehagyma (2) meggy (6) menü (2) menüsor (1) méz (7) mézes (2) mézeskalács (2) Modigliana (1) mogyoró (10) mogyorókrém (1) mousse (2) mozzarella (1) muffin (3) must (1) München (1) müzli (1) Nápoly (1) narancs (7) német (1) Nerano (1) Nigella Lawson (1) Nutella (3) nyár (2) nyári (1) nyírfacukor (2) olajbogyó (3) olasz konyha (24) Olaszország (8) olívaolaj (1) omlós tészta (3) orda (1) osztrák konyha (1) osztrigaszósz (1) ősz (1) paccheri (1) padlizsán (2) padlizsánkrém (1) Pak_choy (1) palacsinta (1) paleo (5) Palmanova (1) panna cotta (3) papaya (1) paprika (2) paradicsom (6) parfé (1) pasta (1) pavlova (1) pekándió (1) petrezselyemgyökér (2) pisztráng (1) pite (4) pizza (1) pogácsa (3) Pompei (1) próbálkozások (1) program (1) Provence (2) pub (2) Puglia (1) puncs (1) quinoa (2) rebarbara (1) reform (1) régi recept (1) Réka (1) répa (2) ribizli (1) ricotta (1) rizottó (1) rizsliszt (2) rizstészta (1) Róma (2) rozmaring (4) rukkola (4) rumos_meggy (1) sáfrány (1) sajt (1) sajttorta (1) saláta (9) saláta egészséges (1) sárgabarack (1) sárgadinnye (2) sárgarépa (1) savanyú_uborka (1) Soltvadkert (1) sonka (2) sóska (1) sör (1) spagetti (1) spárga (2) spenót (1) sport (2) stévia (1) Stollen (1) suhajda (1) süllő (1) sült paprika (1) sütemény (15) sütés- főzés gyerekkel (1) süti nyalóka (1) sütőtök (16) szardella (2) szárított paradicsom (1) Szeged (2) Szekszárd (1) Szent Korona cukrászda (1) Szenteste (1) szerecsendió (1) Szeretlek Magyarország (1) szezámolaj (1) szilva (6) Szilveszter (2) szójaszósz (2) szőlő (3) születésnap (2) szüret (1) tamarind (1) tárkony (2) tavasz (2) tejbegríz (1) tejföl (1) tejszín (4) teljes kiőrlésű (3) Temesfő (1) terrine (3) tészta (1) tojás (1) tojásfehérje (8) tojáslikőr (1) Tokaj (3) tonhal (2) torma (1) Torockó (1) torta (31) Toscana (2) tökmag (3) töltött_káposzta (1) trüffel (2) túró (14) túrógombóc (1) túrós pite (1) túrótorta (1) Umbria (1) utazás (20) ünnep (10) ünnepi ételek (1) ünnepi_menüsor (1) ünnepre (1) vanília (2) vaníliaöntet (1) vaníliarúd (2) vargabéles (1) vásár (2) vegetáriánus (4) Velence (1) vendéglőkritika (1) vendégváró (5) vers (1) versenyrecept (1) Vida Péter (1) VKF 39 (1) VKF 40 (1) VKF 41 (1) VKF 44 (1) VKF 45 (1) vörös áfonya (1) vöröslencse (1) Walter Eselböck (1) wasabi (1) Wiedenthal (1) zabaglione (1) zöldbab (1) zöldcitrom (2) zöldség (1) zöldségek (4) zsemlegombóc (1) Zserbó (1)